Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

En till Lagottokompis!

Av Alexandra - 13 februari 2009 15:02

Jag är så lycklig!!! Idag när vi varit ute på promenad och matte och småfolket var och cyklade på gatan gick det förbi en fin hund och hans matte. Hunden var en Lagottohanne och visade sig heta Smiley. Jag skällde som vanligt ut honom lite för att visa vem som bestämde, sedan fick han komma in en stund och leka med mig i trädgården, medans våra mattar stod och pratade. Hans matte Marita visade sig känna Tyras matte och hade även umgåtts och spelat golf tillsammans med min mattes mamma när hon levde. Så de hade en del att prata om och det var ju tur för oss för vi fick leka en bra stund! Synd att inte matte kom på att hämta kameran så kunde Ni ha fått se hur kul vi hade.

Annars så tycker matte att jag är lite smått jobbig för tillfället. Om sanningen skall fram så är jag nog det. Jag har tidiga vårkänslor. Gnyr, skäller och gnäller. Vill ut i trädgården hela tiden och så fort matte har öppnat åt mig och gått och satt sig igen, eller vad det än är hon pysslar med, så gnyr och gnäller och skäller jag för att jag vill in igen, fast på andra sidan huset.

Ikväll får vi gäster, så nu skall jag hjälpa matte att städa upp mina leksaker... eller stöka ned ännu mer.. har inte bestämt mig ännu! Men vadå, är man så älskad som jag så kan man ju göra lite som man vill!

Trevlig helg och alla hjärtans hälsningar till Er alla!

 
 
Torsten

Torsten

14 februari 2009 15:15

Faktiskt inge' svårt.....Hypnosen alltså!! Man ser sin matte djuuupt i ögonen, ser så himla söööt ut som man kan, tänker "ben, ben, ben osv" Ja, det funkade då för mej! Kramen på alla hjärtans dag till er alla! Ha en trevlig kväll!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

15 februari 2009 00:39

Lite sent men vadå. Kramar på Alla Hjärtans Alla dagar
pussar

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards