Alla inlägg under januari 2009

Av Alexandra - 11 januari 2009 19:13

Ronja var hos mig hela lördagen. Gissa om jag var smutsig efter tre timmars lek på vår baksida?! Så det blev ju duschen igen givetvis. Konstigt att det alltid är jag som blir mest smutsig... Snart skall jag vara tillsammans med Ronja en hel helg. Matte och husse skall till Stockholm på begravning och jag får inte följa med. Men om sanningen skall fram så stannar jag hellre här hemma.

Av Alexandra - 7 januari 2009 16:42

...på mig och Ronja när vi leker på Netas berg. Ser Ni vilken energi hon har? Det är inte lätt att hålla jämt med henne skall jag säga. Men jag orkar leka mer nu än vad jag gjorde när vi först träffades.

Av Alexandra - 6 januari 2009 16:24

 Vi har haft mattes släktingar från Stockholm på besök och då var naturligtvis Ronja här igen och lekte. Det var kul. Hon har fått hosta hon också och det var nog jag som smittade henne. Har nog glömt att skriva det men jag har nog haft en liten släng av kennelhosta. Men det går ganska bra ändå. Har inte haft så bra aptit och varit ganska trött men nu är det bättre. Fast på kvällen är jag trött och kvällspromenaderna hoppar jag helst över. Men det är kanske mest för att jag är rädd att smällarna skall komma tillbaka. När matte eller husse tar fram kopplet på kvällen så springer jag fortfarande och gömmer mig under deras säng och de kan glömma att jag kommer fram självmant! Jag håller mig hellre från halv sex på kvällen till sju på morgonen. Det är inga problem.

Bilderna är från promenad på Netas berg här i Falkenberg.

Av Alexandra - 1 januari 2009 20:50

...någon gång? Mums vad gott det var! Ronja och hennes familj har sovit över hos mig inatt! Det gick jättebra att vara inne utan att leka. Vi gjorde några försök men fick tillsägelser varenda gång så det var ingen idé. Vi rök ihop ordentligt i köket efter att vi fått varsin bit kokt oxfilé! Eller rättare sagt jag flög på Ronja. Klart att jag vaktade köket när det luktade så gott! Vem hade inte gjort det?

Kissat blev det inte mycket igår. De envisades med att ta med mig ut på alla promenader ändå men jag visade klart och tydligt att jag inte tyckte om det och att jag absolut inte ville veta av någon promenad när det smällde så mycket. Jag kissvägrade när vi var ute bara för att de skulle se att det inte var något lönt. Om sanningen skall fram så var det nog mest för att jag kände mig stressad av alla smällare som jag inte stannade och nosade någonstans. På morgonen idag var det bättre och på dagen, men nu har de börjat smälla igen så någon kvällsprommis vill jag inte ha....

Nu skall jag gå och gömma mig under husses och mattes säng igen. Hej svejs! Vi hörs en annan dag!

Ovido - Quiz & Flashcards