Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Alexandra - 25 januari 2009 22:50

Vi har haft besök av Trulle ifrån Trulles A B C. Han är alltså trollet i Alicias läsebok i skolan. En skön typ som jag gärna hade nafsat lite i om jag fick men lillmatte har passat honom bra (hon har till och med hjälpt honom skriva dagbok) så jag fick aldrig chansen.

I fredags var vi och köpte nytt koppel till mig eftersom jag busat och gnagt sönder mitt gamla. Alltså inte finkopplet utan vardagskopplet. Det första jag gjorde var att sätta tänderna i det också, så jag fick en rejäl åthutning av matte. Men vadå... man kan väl åtminstone få inviga med ett litet litet bett... Märkena blev ju inte så stora!

Jag har faktiskt mått lite illa idag. Tuggade lite väl intensivt på diskborsten. Sedan kräktes jag upp bitarna. Att man aldrig lär sig... att tugga ordentligt alltså!! Annars säger matte att hon är stolt över mig för att jag inte biter sönder barnens leksaker längre.

Mirabelle och Moa, våra kaniner, har farit till himlen. Här går kaninpest i området som de förmodligen blivit smittade av. Så idag har vi haft begravning. Lillmatte var förstås väldigt ledsen. Men sedan fick vi massor av minimänniskor och deras mammor och pappor på besök och då såg jag att hon blev glad igen. Hoppas Ni alla har haft en bra helg!

Pussar och Kramar till Er alla från mig!


Ovido - Quiz & Flashcards