Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Har Ni smakat på oxfilé....

Av Alexandra - 1 januari 2009 20:50

...någon gång? Mums vad gott det var! Ronja och hennes familj har sovit över hos mig inatt! Det gick jättebra att vara inne utan att leka. Vi gjorde några försök men fick tillsägelser varenda gång så det var ingen idé. Vi rök ihop ordentligt i köket efter att vi fått varsin bit kokt oxfilé! Eller rättare sagt jag flög på Ronja. Klart att jag vaktade köket när det luktade så gott! Vem hade inte gjort det?

Kissat blev det inte mycket igår. De envisades med att ta med mig ut på alla promenader ändå men jag visade klart och tydligt att jag inte tyckte om det och att jag absolut inte ville veta av någon promenad när det smällde så mycket. Jag kissvägrade när vi var ute bara för att de skulle se att det inte var något lönt. Om sanningen skall fram så var det nog mest för att jag kände mig stressad av alla smällare som jag inte stannade och nosade någonstans. På morgonen idag var det bättre och på dagen, men nu har de börjat smälla igen så någon kvällsprommis vill jag inte ha....

Nu skall jag gå och gömma mig under husses och mattes säng igen. Hej svejs! Vi hörs en annan dag!

 
 
Torsten

Torsten

2 januari 2009 18:30

Nä, jag har aldrig fått smaka oxfile´.... Men däremot nåt annat..hm..fisk hette det, gott det också!! God fortsättning på dej o stor kram!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

2 januari 2009 23:49

Jaaa vi fick det på nyårsafton, det kunde ju vara sån afton varje dag.
Torsten: vi har fått smaka sån där rom som mamsen har köpt i din stad, MUUUMS
mumspussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Primo och Acke

4 januari 2009 00:00

Jo det fick vi smaka på Nyårsafton!! MUMS...
Du Grålle vännen jag, Primo altså...vet precis hur du känner dig vid detta smällande...inte kul alls! Matte ska nu påbörja skotträning med mig har hon sagt och där hör visst ngn cd skiva med smällare och raketer till träningen...+ massa annat...

Må gottigt grabben!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards