Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Jag är nog tuffare än somliga tror

Av Alexandra - 27 december 2008 22:15

Idag fick jag följa med min matte till gammelmormor i Överlida. Det var kul och mysigt och jag fick som vanligt lite godsaker av mormor. Matte stötte på sina barndomsvänner på gatan utanför. De hade en Dalmatiner som hette Newton. Honom skällde jag ut efter noter. Matte blev nervös och arg för hon tyckte att jag betedde mig illa och konstigt åt. Men vadå, komma här med näsan i vädret och tro sig vara snyggare än jag. Korthårig och prickig... Va? Fnys. Sedan att han var fredlig och inte alls skällde tillbaka det struntar ju jag i. Jag fick en riktig åthutning av matte men det struntade jag också i. Coolt eller hur?

Det matte tyckte var mest konstigt var att när jag skällt, låtit som världens mest aggressiva hund, morrat, visat tänderna och attackerat i en kvart och den där lilla pysen (han var bara 4 1/2 mån gammal) fortfarande inte skällde tillbaka utan bara glatt viftade på svansen, och matte och kompisarna bara struntade i oss och började prata annat, då började vi leka med varandra. Och våra koppel snuttrande in sig i oss och i varandra och i hussar och mattar och gud vet allt... innan de hann reagera. Och han var faktiskt ganska rolig ändå den där Newtonkillen.

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

28 december 2008 02:25

Är du tuff din lille gosing? Men försöka duger ju.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

28 december 2008 08:25

Det där har jag undrat över jättemycket...när ska man låta och när ska man inte??! Jättesvårt!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards