Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Först nervös - sedan trött & lättad!

Av Alexandra - 9 december 2008 13:39

Här är bilder före och efter. Ville inte alls att matte skulle fotografera. Ser Ni hur nervös jag var före?! Och sedan efteråt skulle jag behöva stå still ännu mer för att hon skulle ta en bild!!! Suck! Nu är det klart i allafall. Vilken tid det tog. Men jag fick höra att jag var väldigt duktig. Fick massa beröm, kel och godis! Matte säger att det blev mycket kortare än hon tänkt sig men själv tycker jag att det är jätteskönt! Inte så illa pinkat för att vara första gången faktiskt.

Matte hälsar att hon tacksamt tar emot alla tips inför nästa klippning. Hon är tydligen inte lika nöjd som jag och är helt inne på att ta kroppen med maskin nästa gång istället för att hacka sig fram....

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 december 2008 22:49

Men lille Gråben, vi känner inte igen dej. Det är minsann inte lätt för mattar att klippa första gången, men ni har varit duktiga.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Tessan och pälsbollarna

9 december 2008 23:07

Men Gråben var är du?? Hi hi det är som sagt var INTE lätt...vänta när du ska utställningsklippa honom;) Men jag fick jätte bra hjälp av att jag skickade bilder på hur Primo såg ut från olika vinklar,innan jag klippte honom Sen fick jag beskrivet hur mycket och var jag skulle klippa!

Det kommer bli bättre och bättre!! Vill du ha tips kan jag gärna skicka per mail...MÄRK VÄL JAG ÄR EJ EXPERT PÅ OMRÅDET;)
Kramis!

Så nu är jag hyfsat bra på det med....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards