Alla inlägg under november 2008

Av Alexandra - 4 november 2008 17:43

på min gata. Jag skällde på honom idag. Men vi gick aldrig nära varandra. Matte berättade att hon brukar prata med hans husse och matte och att han är 10 månader gammal. Dessutom jobbar hans mattes mamma på lillhusses dagis. Kanske att vi kan bli kompisar. Vem vet?

Husse försökte att lura till sig en kloklippning men det gick inte idag heller!  (Alla tips tas tacksamt emot, hälsar matte!) Ha ha! Det är kul att ha makten... Skall ägna lite tid åt mitt saftiga ben nu. Vi ses!

Av Alexandra - 3 november 2008 10:21

Idag har min matte haft skönhetsvård med mig. För det mesta var det skönt men ibland gjorde det lite ont. Skall man vara fin får man lida pin. Och klorna ville jag inte alls klippa så matte kom inte åt att göra det. Ha ha! Jag är så duktig på att slingra mig så inte ens husse kunde häromdagen!!!

Till lyxen hör att jag har fått ett märgben idag! Mmm... så gott. Fick inte ha det sålänge som jag ville bara men jag kan nog lura till mig lite mer sedan när husse kommer hem. Matte skall till jobbet snart så jag får passa på att gosa lite nu. 

Av Alexandra - 2 november 2008 17:11

...är förbi. Det har gått väldigt fort! Saknar min Strövelstorpfamilj men jag mår faktiskt jättebra här. Alla som jag har träffat tycker att jag är så fin och mysig. Till och med Mixie har börjat bli snäll. Eller ja... hon fräser inte i alla fall. Min nya kompis Ronja är alltid leksugen när hon kommer på besök. Hon är kul och väldigt tuff för att vara tjej. Har också träffat en Airedaleterriertjej och en gammal Cockerspanieldam. De bor på min gata. Den sistnämndas matte sa att om min matte och husse behövde hjälp med mig någon gång så var det bara att säga till. Hon brukar tydligen passa hundar och hon sa att hon har en stor inhägnad trädgård.

Jag har fått gå lös mycket med husse. Han tycker att jag är så duktig!!! Och vi har tränat på att jag skall vara ensam hemma. I lördags var jag ensam i fyra timmar och jag fick jättemycket beröm när familjen kom hem. Så till alla Er som undrar... Jag har det toppen här! Hej svejs!

Ovido - Quiz & Flashcards