Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Matte är arg

Av Alexandra - 6 november 2008 16:33

Inte på mig utan på en handikappad man i 75-årsåldern som kom körandes i elrullstol. Det låter hemskt men han var faktiskt riktigt dum! Vi var och hämtade lillmatte på skolan och skulle gå över ett övergångsställe i en fyrvägskorsning. Vi ställde oss och väntade på grön gubbe och just då var vi de enda som stod där, jag, Alicia, matte och Adrian som sov i vagnen. När det blev grönt började vi gå över. Jag tyckte att det var mycket trafik och så är jag ju inte van vid att gå vid barnvagn så jag gick lite svängigt. Ändå höll matte mig i kort koppel så max en meter från barnvagnen gick jag. Matte såg plötsligt något i ögonvrån och drog in mig samtidigt som hon vände huvudet över axeln för att möta mannens blick. Då slängde han surt ur sig "Håll in den jäveln" och menade lilla mig. Matte trodde inte sina öron och sa "ursäkta vad sa du?" följt av "fy fan vad otrevligt"! Hon blev så ställd så hon fann sig inte att säga något fyndigt tillbaka. Matte undrar hur fasen man kan säga så till en småbarnsförälder som har fullt sjå att få sina barn och sin hund säkert över en hårt trafikerad gata. Visst han är handikappad men vad ger honom rätt att vara så otrevlig och respektlös? Vad ger det barnen för bild om hur man uppför sig mot andra människor. Kunde han inte bara sagt ursäkta mig, eller plingat eller använt något annat ord för att påkalla uppmärksamhet? Man upphör aldrig att förvånas över vilka människor det finns!

 
 
Ingen bild

alla Strövelstorpslagottona

6 november 2008 18:15

Vi vet vad vi skulle gjort och sagt, men det lämpar sej inte i tryck.
Pussar

 
Ingen bild

laurence

6 november 2008 20:50

människor som inte mår bra blir lätt otrevliga och agressiva. det är mest synd om dem. det kan man förklara för barnen men tyvär inte för hundar. ha det gott.

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

6 november 2008 23:14

Man kan inte skylla på att man inte mår bra eller är handikappad... Jag mår skit i min kropp dygnet runt, men skulle ALDRIG vara otrevlig mot någon! Som man vill bli bemött bemöter man andra! Idioter finns det tyvärr gott om!!

Glöm gubbfan ( ja ursäkta) och pussa på Gråben..."Grålle" istället!!

http://www.ackebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards