Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Det här är Ronja

Av Alexandra - 30 oktober 2008 21:29

Henne lekte jag med igår! Från början tyckte jag att hon var ganska konstig och att hon kände sig lite väl hemma på M I N bakgård! Men efter att ha skällt ut henne och nafsat henne några gånger så fattade hon vart korgen skulle stå! Och sedan hade vi jättekul. Och trött blev jag, så trött att jag knappt orkade gå ut på kvällsrundan!!!

Idag fick jag följa med matte till hennes mormor i Överlida. Där gick vi en härlig skogspromenad vid sjön. Sedan var vi inne i en affär där de hade massa koppel, korgar, mat och grejer. Jag fick prova ett jättesnyggt halsband men det fanns inte i min storlek. Buhu... Men matte lyckades få dem till att beställa hem ett! Så då blev jag glad. (Jag blir nog lite bortskämd här.) Sedan hittade jag en spann med hundgodisar som jag knaprade på när jag trodde att ingen såg... men matte ser det mesta så sedan höll hon hårt i kopplet tyvärr.

Puss och God natt!

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 oktober 2008 21:57

Så bra att du har en lekkompis, men du får sluta att vara så barnslig, skälla på kompisarna är inte kul. Tänk att du har varit i en sådan där godisaffär, MUMS. Vi hade också knyckt lite.
godispussar

http://lagottoflickorna

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 oktober 2008 22:13

Vi glömde voffa om hur söt Ronja är. Vi skickar voffpussar till er båda

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Mixie

30 oktober 2008 22:13

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag håller fullständigt med Dig. Hon känner sig alldeles för hemma på V Å R bakgård. Det var bra att Du lärde henne vart korgen skall stå! Jag börjar tro att vi kan komma bra överens Du och jag så nu kan du nog sluta att kalla mig surkatta!!!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

30 oktober 2008 22:39

Mixi förlåt, vi måste ju voffa om hur söt du är också. Du och Gråben kan säkert bilda ett bra team
pussar till er båda

http://lagottoflickorna

 
Primo och Acke

Primo och Acke

30 oktober 2008 23:18

Oj du har fullt upp ser vi!! Sånadär godis affärer är himla skojjiga, bortskämd? Nej bara älskad brukar våran matte säga:)
Kul att du har en kompis som Ronja...bilda pakt med en katt?? Ja varför inte....

Slafs,gläfs, voff och snurr från oss!!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards