Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Alexandra - 27 oktober 2008 15:37

Ja det är jag som är Corrado men människorna kallar mig Gråben. Det namnet fick jag som liten valp för att mitt ena ben var grått då förstås. Hmm... undrar vart det tog vägen. Det sägs ju att man blir gråhårig med tiden och inte tvärt om.

I lördags flyttade jag till min nya familj i Falkenberg. Här har jag en husse som heter Magnus, en matte som heter Alexandra, en lillmatte som heter Alicia och en lillhusse som heter Adrian. Katten Mixie hör också till familjen men hon fräser mest bara hela tiden. Matte sa att det kan vara för att jag skäller och jagar henne så fort jag ser henne men jag tror inte det. Hon är nog bara en riktig surkatta.

Lillhusse är en ganska jobbig typ. Matte säger att det är för att han bara är tre år och att det går över. Det är förresten han som är med mig på bilden. Vi leker med en tennisboll i trädgården och det var jättekul tyckte både han och jag. Matte tyckte definitivt att det var en bättre sysselsättning än att tugga sönder lillhusses dockkservis i plast... Som jag ändå tycker är en ganska ok sysselsättning!

Ja , ja nu skall jag snart äta lite mat! Vi ses och vi hörs!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards