Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Lite fler bilder från Sälen...

Av Alexandra - 16 mars 2009 13:14

Här kommer lite fler bilder från vintersemestern.

Här hemma har nog den sista snön fallit för i vinter säger matte, men vi hade ju rätt mycket blötsnö förra veckan. Och då var jag som tokig! ville ut hela tiden.

Matte och jag var på upptäcktsfärd i skogen i Lördags. Vi gick på stigar vi aldrig hade gått förut. Vi gick och vi gick och vi gick... började faktiskt gny lite för jag tyckte att vi kunde vända hemåt men helt plötsligt var vi hemma hos Ronja och därifrån fick vi skjuts hem av husse. Han var där och målade.

Apropå Ronja! Hon var med om en hemsk olycka när jag var i Sälen. Hon fick upp spåret på en hare och smet från sin matte. I sin iver sprang hon rakt ut på gamla E6 och blev påkörd av en bil. Hon hade änglavakt. Och klarade sig undan med några dar på Djursjukhuset i Slöinge där hon fick sy på några ställen och så fick hon lite medicin och förhållningsregler. Hon hade skadat lungan men den skall självläka. Saknar att leka med henne...  Är glad att hon lever!

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

16 mars 2009 21:27

Men stackars Ronja och hennes familj. Vilken tur att det inte gick värre, hualigen. Du måste ge henne massor av läkande pussar.
Du ser då ut att ha haft det hur kul som helst i fjällen.
Snart väntar allvaret på utställning. Var nu duktig och träna, så ska det säkert gå bra. Mamsen hör av sej till din matte snart.
puss på dej gullunge

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

16 mars 2009 22:09

Gu' vad läskigt med din kompis, tur att hon klarade sej!!!
Våren kommer alldeles snart...har just skrivit om mina vårkänslor!
Sov gott!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

17 mars 2009 16:06

Ja änglavakt det hade hon, din kompis, sicken tur att det gick bra!

Oj va snö ni hade, ser riktigt mysigt ut med fika i alla snöhögarna!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

17 mars 2009 22:35

Fyyy stackars Ronja! Rös när jag läste...detta är min stora fasa att ngt sådant skulle hända.
Men du ser ut att ha haft alla tiders på semestern, snö är kul men här längtas nu efter våren, som nu är på väg!
Puss på dig gubben!

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra - 26 juni 2009 11:05

... tra la la... det är sol i Falkenberg... tra la la. Fast ååhhh så jobbigt när det är så varmt. Vill helst gräva ned mig i en grop i Gräsmattan. Vår är full av hål nu. Jag skyller på stampe, vår kanin, men det köper inte husse och matte. Skönt att...

Av Alexandra - 9 juni 2009 08:29

Matte har förklarat varför hon varit så trött och hängig och inte alls promenadsugen det senaste. Hon har nämligen en Bebis i magen. Så jag skall få en bebishusse eller bebismatte innan jul. Kan undra hur det blir?! Kanske jättekul, kanske alldeles u...

Av Alexandra - 17 maj 2009 17:16

... och vi är väldigt nöjda!! Och trötta. Åkte hemifrån kvart i sex i morse för att hinna i bra tid till Hässleholm. Tina och Flisan åkte med oss. Och gissa vilka jag fick träffa där?! Jo, Pia, min kennelmatte och med sig hade hon min kompis Krölle. ...

Av Alexandra - 13 maj 2009 18:37

Lugn bara lugn, jag är här! Och jag mår bra. Matte har lite annat att tänka på så hon hälsar att vi kommer nog inte kommer att skriva så ofta en tid framöver. Men jag skall fösöka titta in på Era bloggar lite då. Och något kort inlägg om det händer n...

Av Alexandra - 5 maj 2009 13:52

I söndags när jag var nyduschad lyckades jag ta mig ut i trädgården. Matte blev inte särskilt glad om Ni förstår vad ett Lagottoryck i en jordhög innebär.... Hörde att hon var arg och sprang och gömde mig och rullade runt i rabatten under brudspirean...

Ovido - Quiz & Flashcards